Nicola, a young filmmaker, drags an amateur film crew along to meet Matthieu, a paralyzed poet in an electric wheelchair, who lives in a mill. As time goes by and nothing really takes shape, Nicola realizes the inanity of his project, the film slips more and more out of his control and he becomes increasingly absorbed in a ludicrous, poetical search for inspiration.