A total eclipse of the sun will take place on August 11, 1999. The north of France, in particular the Pays de Caux region, will be in darkness… Several farming and rural families – depending on how they define themselves – await this extraordinary event. Not that life stops, although this particular event offers a pretext for them to open up about themselves. They speak about their work, evoking the rhythm of the seasons, lunar cycles, rainy mornings, the close of sun-drenched days… the poetry of daily life. Initially indifferent to the eclipse, they quickly catch on to the privileged situation in which they find themselves: this quiet little corner of land facing the Channel will be the central zone in total eclipse. They’ll be obliged to deal with an unprecedented influx of onlookers. In the space a few hours, a human tide, noses pointed skyward, all decked out with pairs of strange glasses, will invade the countryside, blithely oblivious to the inhabitants around them.