Hector Valentin (Bourvil) returns to France from Canada when he inherits a small sawmill. Laurent (Lino Ventura) is an ex-con who is seeking revenge on the man who ratted him out, and is himself finishing a prison sentence. He talks Hector into participating in a work program for paroled felons, and arranges for his target to be in the group of convicts sent to work at the sawmill. He hopes that the facility's isolation will provide him with an opportunity for murder...