Pierre has nothing to give Cybèle for Christmas, so he takes up her earlier joking challenge to bring her the metal rooster on top of a Gothic church near the orphanage. Being a former pilot, he musters the nerve to climb the 300 foot steeple, and uses his knife as a tool to unscrew and bring down the rooster. He approaches the girl, carrying the metal rooster and his knife. However, at this point, the police arrive and shoot him dead to "protect" the child, whom they think is in danger.