80,000 years ago, fire meant power. When a tribe is attacked by another aggressive tribe and their source of fire is stolen, three tribesmen travels in a quest for fire. They retrieve the source of fire from a primitive group of cannibals and a female prisoner escapes death. She follows the trio.