"Les Convoyeurs attendent" is often categorized as a contemporary social fable. It's true that today's lack of spirituality lies at the heart of the film. The protagonists go through life without thinking or reflecting, just like the world in which they move – like the door that opens and closes. But this social backdrop is only there to reveal the family, because the film is above all about a father – about his silence, his fears, his emptiness. We can't help loving him despite his foolishness, his lack of judgment and his inability to communicate. The same you way can love Don Quixote for tilting at windmills. The enormous energy wasted by Roger Closset moves me and makes me laugh, even if the laughter sometimes sounds politely despairing.