Illyr, aged twenty, deals drugs on the outskirts of Paris, and is treated like a godfather in his neighborhood. This enables him to support his mother and younger brother, Claquette. Illyr's main goal is to give his kid brother a chance to make it in life. But Claquette wants to go to America for the summer and, unknown to Illyr, decides to make some money selling hash. One day, he's arrested by the drug squad and placed in a detention center where he'll stay till summer vacation is over. . . .
"After reading Luc Besson's book, 'Le Dernier Combat,' where he tells a similar story, I decided to contact him. Since Besson was preparing a new movie, it proved impossible to reach him. But his father, Claude Besson, received me right away. I lucked into an unpretentious guy who offered me some trust and help.