"Living between yesterday and tomorrow means more than letting go. It also means acquiring a heritage. Below the crumbling surface of humanity there is also the solid granite and scope of life's movements with its cycles that transcend us. Perhaps guided—like Hölderlin—by an unconscious certainty that "beauty is only the first degree of awesomeness," Achard addresses his film to a child simultaneously strange and familiar (that is, us), to our mothers, to our families, and to the oldsters we'll become in turn. To all those people, Achard confesses his bitter gratitude and makes a paradoxical farewell. More (modest) than yesterday, less (great) than tomorrow—in other words, the entire expanding universe."