Courrier Sud (Southern Carrier) dramatizes the exploits of a French commercial airline, making the treacherous run from Paris to Africa and back. Much of the drama takes place on solid ground, as pilot Jacques (Pierre Richard-Willm) tries to rekindle a romance with old flame Genevieve (Jany Holt), now married to a prominent foreign ambassador (Charles Vanel). Planning a illicit tryst with Genevieve, Jacques persuades his pal Hubert (Alexandre Rignault) to substitute for him during the weekly flight to Africa. Sure enough, Hubert crash-lands in the desert, forcing a guilt-stricken Jacques to vainly attempt a rescue. To make a long story short, those left alive do not live happily ever after.