Micheline, a somewhat puzzling young woman, lives in a residence with other women of varied personalities and ethnic origins. She is pregnant, and observes the people around her, seeing how they livze, laught and cope: her friend Nadège, who falls in love at the drop of a hat; Claude, who finds love xomplicated; Simon, who offers hope; Viviane, who suffers. Micheline tries to make sense of the muddled signs generated by her grandmother's approaching death, by the thriving liveliness of all these women in "trouble", and by special moments of grace.