At 12, Nicolas is small for his age: timid and anxious, he does his utmost to avoid getting noticed... In both his sleeping and waking hours, Nicolas dreams, telling himself terrifying tales. One day, the children in the ski school learn that a child has vanished from a nearby village. Dipping into his stock of nightmares, Nicolas leads his roommate, Hodkann, off on a suspense-filled adventure. Until their childhood terrors give way to devastating reality. A reality that hits Nicolas hard, in the very depths of his being, and that he has to face alone.