"I enjoy writing, whether by myself or as a group with the Splendid, where we had hours of guaranteed horsing around, laughing and going nuts. When I write alone, I have the pleasure of thinking I wrote that play or did that adaptation all by myself. But maybe that’s because I’m never alone, I’m with the characters. The characters lead you, you don’t direct them. After a while, when they really exist and they have their own personalities, you can’t just get them to do anything you want. They’re the boss !" (Josiane Balasko)