Dominique (Thierry Lhermitte) is the sidekick of the gangster Malaggione (Bernard-Pierre Donnadieu), and when he falls in love with Sylvie (Pascale Rocard) -- a good-hearted, relatively naïve woman -- he promises he will do only "one last job" and then quit. In the meantime, detective Bertrand (Daniel Auteuil) is hot on the gangster's trail and coerces information out of Sylvie that is supposed to lead to Malaggione's arrest -- but Malaggione escapes and hunts down Dominique, who confesses to "talking" in order to save Sylvie from blame.