"Gestation, birth, childhood, adulthood and death. A simplistic falsehood expressing what in life is both ordinary and miraculous : the birth of a child. The miracle which in this story allows falsehood to flourish, is precisely that ordinary miracle of birth. "A Foreign Body" is an inside-out version : a "fiction" of one of the world's most ordinary stories : a woman becoming a mother." (Claire Simon)