Fréderic a young man from a middle-class Bordeaux family, is doing his national service. Since his parents have friends in the right places, he is allowed to return home every night. The situation would be ideal if Frédéric didn't reject the affection of his family and friends... He meets Saliha, a young Arab waitress, who brings turmoil into his life. He deserts and flees with her to an island in the Bay of Arcachon : the Bird Island...
"In "Le Cri de Tarzan", his first feature film, Thomas Bardinet masters the art of understatement to a classic extent. With evident calm, he films the violence of society and lovers in a comic and optimistic manner. (...) Thomas Bardinet has shot in Scope, and the result is magnificient. (...) He seems to think this quest for pleasure is enough, yet we can sense that his film is the result of much thought and a sum of cultural experiences that have had time to mature and settle in his mind.(...)"