Boulogne-sur-Mer. One morning, 26-year-old Alice, a worker in a fish cannery, loses her job. She tells herself that it's time to make a fresh start, but doing what? Stay here and rot or get a real life somewhere else? In Lyons, 27-year-old Bruno, a construction worker, is feeling down and lonely. He hangs out with a pal, the night-porter at the Ideal Hotel. One evening, he sees a young woman at the bar... It's Alice.