Fils unique details the emotive relationship between a father and his son who can only communicate their mutual feelings via unspoken words or provocation. It's the confrontation of an adolescent looking for his limits and a father who, through love or cowardice, refuses to set him any. No one is taken in by their silent game in this place "at the end of the world" where apparently nothing could possibly happen to them.