Fadinard is going through the woods on his horse en route to his wedding. Unfortunately, his horse eats the straw hat of a married woman who is having a secret rendezvous with her lover. In order to save the woman's honor, Fadinard must find the exact same type of hat to replace the one his horse ate and still be able to get to his wedding on time.