Marianne, a stage actress, has decided to give up her career in order to marry a wealthy nobleman, Marquis Antoine de Fontaines. As a wedding present Antoine gives his future wife a precious diamond necklace, which is coveted by a gang of crooks. Jean, one of them, is given the mission to approach Marianne and to steal the necklace from her. The only trouble is that when he meets her, she recognizes him as the man she once loved...