Gilberte is a sixteen year old girl raised by her aunt and grandmother to be a demimondaine. But she's not ready for that yet, and spends her days in lessons and in teasing Mamita's old friend, the rich playboy Gaston LaChaille, and following his affairs from afar. But when Gaston throws off his latest mistress, it looks as if Gigi just might be ready to begin her destined career.