Everything starts with noise, despair and abuse. Mariana wants to get out of this hell. She holds out her hand to a half-dead man : Leao. Mariana, full of life, thinks that maybe they can escape hell together. She believes that she can bring the dead man to the world of the living. Seven days and seven nights later, she realizes that she was mistaken... She has brought a living man to the world of the dead.
"Life is raw and rough in Pedro Cost's cinema. It is also more fiery than anywhere else. Moreover, its flames are so intense that the actors, in turn, reach an almost terrifying level of incandescence : there's Isaach de Bankolé caught in the flames, Inès de Medeiros on the bonfire of emotions, Pedro Hestnes as a torrid, Rimbaud-like drifter and, finally, Edith Scob, a dazed moth within an inch of burning her wings."