In 1743, in the French countryside, a strange epidemic deserted the region. 200 years later, a young woman wakes curiously languid after a restless night. Her husband received a letter a few hours later asking him to go to a remote place for business, where he would have to spend the night. If he succeeds in reassuring his young wife, who has a presentiment of being separated for the first time from him, the first night spent in his host's house will topple everything.