Anemone dreams about a garden where she could plant and see growing the plants. She moves to rent a studio with garden. Every day, she finds in her plot of land all sorts of objects, more or less unusual, thrown by the neighbours of four buildings which surround the garden. Every day, she collects the objects without having the time to plant. The indifference of her neighbours in all which surrounds them transforms the dream of Anemone into nightmare.