It is the autopsy of madness. The step by step description of the mental illness of a person who destroys a bit more of his stability by the day. Paul Pelletier works in a forge. Due to a cut in staff, he is made redundant. The man is condemned to live in a hotel room which he no longer dares leave. The outside world frightens the wits out of him. The death of his only friend and sole link with the outside world is the coup de grâce which drives him to extreme insanity.