Jenny is the governess of two children, Miles and Flora. Shortly after arriving, Jenny meets Quint, the servant and guardian of the children who died a year ago. Before long, Miss Jessel, the former governess and secret mistress of Quint, who committed suicide when she heard of his death, begins to appear next to the ghost of Quint. Jenny then discovers a horrible secret : the children know about the relationship between Jessel and Quint, which explains their precociousness and their devotion to the memory of Jessel and Quint. Jessel and Quint want to take the children into "the next world". Jenny has to fight to protect the children from these monsters from beyond the grave.