Manu Barnes is a seasoned pilot and runs his own flying company. He is better at taking his two kids on parachute jumps than picking them up from school. The female divorce judge has no time for such "antics". She harslly awards him visiting rights only one weekend a month and two weeks' holiday a year. Manu sees that judge is adamant. However, he also sees that she has a stormy relationship with her elder daughter, Chloé...
"A producer, a story, a set of characters invented by other people, and then I took over. A meeting, which came like a gift, with the leading actor Jean-Marc Barr, his kindness and generous talent, added to the desire to work with an actress, Anémone, who hides her talents under a bushel of shyness, and not least the joy of directing Olivia Bonamy in her first screen performance. A cast and crew united in the pleasure of making a straightforward entertainment, a humane romantic comedy like the ones which inspired me to dream of making my first film. And now I have."