Charles is fat. He is fourteen and has only one friend, his dog Byron. His mother Eva, a former model, can't bear her son's obesity. Charles has violent arguments with her, especially since she married a rich Portuguese property developer. Charles becomes friends with Rosita, a young 18 year-old, and, through her, starts hanging out with a gang. Charles thinks he is one of the guys. Eva finds out about Rosita and recognizes herself in the young woman. She imagines her past in Marseilles catching up with her and realizes the danger that Charles is in...
"The personality of my mother weighed down on me from my adolescence on. All the words, all the lines that I had to learn turned into fat... I carry my suffering with me and exhibit it... I was lucky... Because my mother ended up telling me that she would never have guessed that my mind could be so rich and that she was so distant from it... We're going to start getting on well !"
Charles (played by Cyrille Bonnet) - From a conversation with Florence Strauss, director, at the start of the peace talks.