Richard, a French journalist is sent to Jerusalem to report on the city and its inhabitants on the eve of the Israeli-Palestinian peace agreement. In search of an article subject, he meets Hammoudi who seeks his Palestinian mother, disappeared during the exodus of 1948 and whose photo he saw in a newspaper.