This is really a rather remarkable film. In one sense, it is the typical boulevard comedy of the late nineteenth and early twentieth centuries: the story of a man who seduces another man's wife away from him and then finds a way of getting him out of the picture. That goes back at least to Molière, and probably before. Granted, the three actors involved, Guitry as the seducer, Raimu as the husband, and Pauline Delubac as the ravishingly beautiful and beautifully clever wife, play these stereotypical roles as well as they have ever been played. And Guitry's dialogue has some magnificent lines. But the situation is not new or remarkable.
There are plenty of great lines to keep you laughing. But don't overlook the fact that you catch them all even when they are delivered at a sometimes astounding speed.