Jean-Gaspard Deburau is a very successful mime, the most famous in his category. One day, he falls head over heels in love with Marie Duplessis, a courtesan better known as "La Dame aux Camélias". But he soon realizes that he is but a number in her long list of lovers. He will find comfort in devoting his time teaching his art to his son Charles.