When his jealous mistress leaves him, playwright Michel Desnoyers finds an emotional outlet for his disappointment by writing a play about the situation. On opening night, Desnoyer's ex-lover sits in the audience and disrupts the proceedings. She then pulls a "life imitates art" by repeating the behavior of the play's fictional heroine. All turns out well when it is realized that the whole megillah was based on a silly misunderstanding.