The Jouvenels, a couple of bourgeois good people, discover one day that their son Henri has a mistress and a five-year-old illegitimate child. But they both think they are the only one who knows and arrange to spend some time with their grandson without the other knowing it. At long last the open secret is unveiled and little Robert's smiles bring happiness among all the protagonists.