An unassuming bureaucrat is to marry the daughter of his superior at the ministry. A weekend in the country is planned. But all his plans come to nothing because of the sudden, devastating arrival of the “Chocolate Girl,” the spoiled only child of a wealthy chocolate manufacturer. He doesn’t try to hide his annoyance with the little pest, who is charmed by this man who dares stand up to her. Finally, he marries the chocolate girl thanks to the gift for gab and cleverness of the bureaucrat’s old friend.