André Courvalin, a merry bachelor, considers marrying, but not his exuberant mistress Aurélie. He would much rather wed sweet Suzanne. Trouble is that Suzanne is already engaged to Yves, one of his friends. But every problem has its solution. Accordingly, André finalizes a cynical stratagem. He sends Yves to negotiate his own breakup with Aurélie while he warns Aurélie's husband about Yves' presence by her side.All goes according to plan : Yves is mistakenly taken for Aurélie's husband...