Evelyne is a woman imprisoned in her situation (the thick netting hanging from the walls in the nightclub remind us of this). She is trapped by poverty and by the demands of the men in her life, including her son. Her sudden impulse to escape comes like a long-suppressed scream, but succeeds only in confirming the futility of the attempt and reminding her of the happiness she has lost forever. "I can live a lie for three days," she says, "but a lifetime... no."