The ironically nicknamed "honorable Catherine" is a blackmailer who has made a comfortable living through her married lovers. Now ready to retire and settle down, Catherine yearns for genuine romance. She thinks she finds it in the form of a handsome young rake named Jacques (Raymond Rouleau), but this time it is Catherine who is victimized by a clever con artist.
This was one of the most successful of the ersatz Hollywood comedies produced during the Occupation. It has all the requisite ingredients: sharp, sophisticated dialogue, a dash of slapstick, the meet-cute, the inventive plot, and the love-hate relationship between two charismatic leads: Feuillère as a high society blackmailer and Rouleau as her latest victim. When her blackmail attempt is interrupted, Feuillère has to pose as Rouleau's lover, and the set-up is in place for the comic misunderstandings that ensue.