Michele Morgan plays Lieutenant Saulnier, an attractive Salvation Army worker who takes special interest in blind street musician Lefevre. In truth, the "sightless" hero is only pretending to be blind to avoid arrest for his complicity in a counterfeiting ring. When Morgan discovers Lefevre's ruse, she shames him by introducing him to blinded and disfigured war veteran Rene Alexandre. Thus chastened, Lefevre turns over a new leaf, ultimately winning Morgan as his bride. Michel Simon provides comic punctuation as a profane sea captain who is likewise "saved" by the saintly heroine.