An office cleaner at night, Grace also does beautiful drawings in her spare time. Philibert, a young aristocrat mad about history, is timid, emotional, and solitary. He lives in a large apartment owned by his family. Franck, virile and tender, is a cook. He deeply loves his grandmother, Paulette, an elderly lady, fragile and amusing.