Tyvian Jones (Stanley Baker) is a phy writer who has recently sold the film rights to his autobiography as a Welsh coal miner (actually penned by his deceased brother). Tyvian is engaged to Francesca (Virna Lisi), an alluring screenwriter, but then Eva (Jeanne Moreau) walks into his life. Eva and her lover had sought shelter from a thunderstorm in his apartment and Tyvian is immediately attracted to her.