Madeleine, after being abandoned by her lover, is forced to raise her baby all by herself. Supporting herself and her child as a prostitute, Madeleine manages to give her daughter an expensive girl's-school education, all the while keeping her own identity and profession a secret. The girl grows up to be an insufferable snob; nonetheless, Madeleine attempts to re-establish a relationship. Things take a sorry turn when the daughter takes drastic actions to defend her mother's honor.