An aspiring young actress (Valerie Kaprisky) accepts a leading role in a film version of Dostoyevsky's The Possessed. Dissatisfied by her performance, the eccentric filmmaker (Francis Huster) begins a rigorous course of indoctrination, sexual domination, and acting lessons, leaving the mentally exhausted girl unable to distinguish between the real world and that of the film.