Misery money-lender Arpagone is looking to arrange three weddings simultaneously to cut down on costs. One for himself and the others for his two children. Of course he doesn't approve of the choices his son and daughter have made, and conspires to arrange more well to do spouses against their will. However, fate will prove itself to be on the side of true love, not of the greedy.