Giorgio (Marcello Mastroianni) lives on a island somewhere off the Mediterranean coast of France. He lives there with his dog, and the remains of an old German World War II airbase. He earns his living drawing cartoons. Liza (Deneuve) swims to the island from a rich man's yacht, and the yacht's crew confirm the end of her relationship with the owner by bringing her luggage to the island. She and Giorgio meet and become involved. She is jealous of his relationship with the dog and kills her rival while assuming its duties: wearing a collar, fetching sticks, etc.