A young physician becomes lonely when his workaholic wife ignores him to concentrate on her professional career. He is befriended by an older female artist who is fond of hallucinogenic mushrooms. When his wife is late for their anniversary celebration, he drinks and takes mushrooms with the artist. He wakes up to find she has died and is fearful he may have accidentally killed her.