A callow teenager of the 18th century, Benjamin spends a summer with his worldly relatives on their summer estate. An orphan girl (Catherine Deneuve) living on a neighboring estate, inaugurates an affair with Benjamin. The girl then sleeps with a landed-gentry (Michel Piccoli), who sleeps with a countess (Michelle Morgan), who ends up in the sack with her nephew Benjamin.