Six characters come together during the Easter holidays in a villa near Collioures. Three couples are involved. Eric is a 28 year-old who has already made his mark as a writer ; his companion , at 24, is beautiful, intelligent, and well-bred. The two of them make an ideal couple who apparently have everything necessary for happiness. Ivan, 20 years old, amoral and uncaring has been living for two months with Emmanuelle who, at 19, has not yet completely awoken to life. Poetic and wild, she goes on her way as if in a dream -something more than a girl, but not yet a woman... The third couple consists of Jean-Claude and Isabelle. It is Jean-Claude who owns the villa where the six characters are gathered together. he is 26, the son of a fantastically rich industrialist. He is blasé and unsettled. Isabelle is 21, an actress just beginning to make a name for herself. But fundamentally, she has no self-confidence and the surroundings in which she finds herself induce a feeling of uncontrollable panic... These six characters, uncertain of themselves, influenced by their circumstances, by their desires or by their past experiences, are to discover themselves, to allow their loves to die or see them strengthened... And unexpected and dramatic development is to bring this strange ballet to an end...