Good-natured and devout, a French house painter takes the train to Rome, where he has decided to go on a pilgrimage. There he meets a scatterbrained dresser who has been assigned by a music hall star to bring her the gown she is to wear on stage. The two men get stolen by Cleo, a charming thief. Once in Rome, the painter finds himself penniless and the dresser without the gown...