Famed symphony conductor Roberto Benzi stars as Roberto, a young bricklayer who aspires to a musical career. Discovered by ageing orchestra leader Marachal (Debucourt), Roberto is groomed as Marachal's protegee. The protagonist then falls into the hands of a less-talented composer (Paul Bernard) and his opportunistic wife (Andre Le Gail), who hope to exploit Roberto for their own gain.