A stranger called Allan (Charles Lamy) goes to an inn and requests transportation to the House of Usher. The locals remain reluctant, but he gets a coach to transport him to the place. He is the sole friend of Roderick Usher (Jean Debucourt), who leaves in the eerie house with his sick wife Madeleine Usher (Marguerite Gance) and her doctor (Fournez-Goffard). Madeleine is the beloved muse and model and is being painted by Roderick. When she dies, Roderick does not accept her death, and in a dark night, Madeleine returns.