Seventeen-year-old middle-class Anne (Elise Caron), runs away with her working-class boyfriend Frederic (Philippe Lebas) and his friend Bruno (Francois Cluzet) after a violent fight with her mother. Anne convinces the others to drive to Venice, where she plans to take a ship to Israel in order to join a kibbutz. On the road, Anne grapples with experiences of love, sex, abortion, and "existential wandering". Upon reaching Venice, they learn of the social uprising back in Paris. With their money running out and their car stolen, they hitchhike back to find they have missed the excitement.